• مهندس حامد رضایی 09120996450

    ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 6 بعدظهر ساعت تماس 8 تا 6

  •  

    شرق تهران / تهرانپارس/ جاده دماوند به سمت حکیمیه / بلوار بابائیان / خیابان پنجم شیدایی کوچه 7 شمالی پلاک 10 فقط دو تا تعمیرگاه رو به روی هم میباشد سوال کنید اشتباه نرید

علت روشن نشدن خودرو چیست ؟

Blog Images
علت روشن نشدن خودرو چیست ؟

علت روشن نشدن خودرو چیست ؟

خودرو ها به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار های رفاهی شناخته می‌شوند که می‌تواند زندگی را برای ما آسان‌تر کنند. اما خب قاعدتاً استفاده‌ی همه‌ روزه و همیشگی از این خودرو ها ممکن است که ما را با مشکلات و چالش‌ های گوناگونی مواجه کند. یکی از چالش ‌های بسیار اذیت کننده در این زمینه روشن نشدن خودرواست. استارت نخوردن خودرو یکی از دردسر های بسیار بزرگی است که ممکن است بسیاری از شما تا به ‌حال چندین ‌بار با آن مواجه شده باشیم. شاید برای شما پیش ‌آمده باشد که برای رسیدن به مقصدی عجله داشته باشید اما خودروی شما روشن نشود. 

در این شرایط عاقلانه‌ترین کار این است که سعی کنید که با یک فرد متخصص ارتباط بگیرید و از او در رابطه با مشکل ایجاد شده در خودروی خود راهنمایی بخواهید. اما در کنار این موضوع، شناخت دلایل روشن نشدن خودرو نیز می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر در جهت حذف این اتفاق قدم بردارید. ما در این مقاله، نکاتی را برای شما بیان کرده‌ایم که می‌توانند در لیست دلایل روشن نشدن خودرو جای بگیرند. اگر شما نیز علاقه‌مندید تا این نکات را بیشتر بشناسید، با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید. 

بررسی دلایل روشن نشدن خودرو 

در بسیاری از موارد ممکن است که شما شاهد استارت خوردن خودرو باشید اما روند احتراق به‌ خوبی صورت نگیرد و خودروی شما به ‌طور کلی روشن نشود. در این شرایط ممکن است که فاکتور های گوناگونی جلوی روشن شدن خودروی شما را گرفته باشند. اجازه دهید در لیست زیر به ‌طور کامل این فاکتور ها را با یکدیگر بررسی کنیم. 

مرکز تعمیر ماشین های خارجی در استان تهران

علت روشن نشدن خودرو چیست ؟

مشکل در تنفس موتور

یکی از مهم‌ترین فاکتور هایی که می‌تواند به‌ عنوان علت روشن نشدن خودرو شناخته شود، تنفس نامناسب موتور خودرو می‌باشد. هنگامی‌ که شما استارت می‌زنید، شمع ‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد جرقه روند احتراق را پیش ببرند. اما برای استارت خوردن و شروع روند احتراق، فاکتور های اساسی مانند سوخت و همچنین اکسیژن نیاز می‌باشد. اگر در برخی موارد حتی یکی از این عوامل نیز حذف شوند، روند احتراق به ‌خوبی صورت نخواهد گرفت. موتور خودرو برای راه افتادن به استفاده از انرژی آزاد شده توسط سوختن بنزین و هوا نیاز خواهد داشت. اگر روند تنفس موتور به ‌خوبی صورت نگیرد، ماشین شما استارت خواهد خورد، اما روشن نمی‌شود. مسدود بودن مسیر هواکشی خودرو، عدم تعویض به‌ موقع فیلتر هوا و … تماماً جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که می‌توانند روند تنفس موتور خودرو را تحت تاثیر قرار دهند. 

نرسیدن بنزین به موتور خودرو

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث روشن نشدن خودرو شود، مسدود بودن مسیر سوخت به موتور می‌باشد. اگر مطمئن هستید که روند تنفس موتور خودرو بدون مشکل پیش می‌رود قاعدتاً باید در قدم بعدی مسیر سوخت را بررسی کنید. اگر باک شما خالی باشد یا مسیر سوخت به هر دلیلی مسدود شده باشد، قاعدتاً روند سوخت‌ رسانی به موتور خودرو صورت نخواهد گرفت و ماشین شما روشن نمی‌شود. 

روشن نشدن خودرو

وجود ایراد در موتور 

از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن خودرو، وجود ایراد در موتور خودرو می‌باشد.

موتور قطعه‌ای مکانیکی می‌باشد که از قطعات کوچک‌تر بی‌شماری تشکیل شده است.

اگر هر کدام از این قطعات دچار ایراد شده باشند، قاعدتاً ممکن است که روند

روشن شدن و راه افتادن خودروی شما با چالش مواجه شود. به‌ هر حال، وظیفه

برطرف کردن ایرادات مکانیکی موتور بر عهده افراد متخصص می‌باشد و خود شما نمی‌توانید

در این زمینه کاری را انجام دهید. 

تعمیرگاه خودرو در تهران

وجود ایراد در سیستم برق خودرو 

سیستم برق خودرو وظیفه اصلی استارت خوردن و شروع روند احتراق بر عهده دارد.

پس ایراد در این سیستم می‌تواند از دیگر دلایل روشن نشدن خودرو باشد. شما می‌توانید

با بررسی قطعات الکتریکی خودرو مانند باطری، دینام، کلید استارت و سیم کشی،

ایراد موجود را پیدا و آن را برطرف کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *