• مهندس حامد رضایی 09120996450

    ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 6 بعدظهر ساعت تماس 8 تا 6

  •  

    شرق تهران / تهرانپارس/ جاده دماوند به سمت حکیمیه / بلوار بابائیان / خیابان پنجم شیدایی کوچه 7 شمالی پلاک 10 فقط دو تا تعمیرگاه رو به روی هم میباشد سوال کنید اشتباه نرید

دلیل کم شدن آب رادیاتور خودرو چیست

Blog Images
دلیل کم شدن آب رادیاتور خودرو چیست

عملیات احتراق عملیاتی است که باعث حرکت خودرو می‌شود. اما قاعدتاً همان ‌طور که از نام این عملیات پیداست، دمای موتور حین احتراق ممکن است که حتی در برخی موارد به 2000 درجه سانتی‌گراد نیز برسد. به‌ همین دلیل معمولاً باید از یک سیستم و ابزاری استفاده شود که به کنترل دمای موتور و قطعات متفاوت آن بپردازد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کند. این قطعه در خودرو ها رادیاتور نام دارد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم برای شما بیشتر در رابطه با دلایل کم شدن آب رادیاتور خودرواطلاعات داشته باشیم. اگر شما کنجکاو هستید تا بیشتر در این‌ رابطه بدانید، ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید. 

بررسی کامل دلایل کم شدن آب رادیاتور 

کم شدن آب رادیاتور خودرو یکی از ایراداتی است که ممکن است مشکلات زیادی را در روند خنک ‌سازی موتور ایجاد کند. رادیاتور با گردش مایعی خاص، یک سیستم خنک ‌کننده را راه می‌اندازد و دمای موتور را در ثابت‌ترین حالت ممکن نگه می‌دارد. آب رادیاتور محلولی از آب مقطر و ضدیخ می‌باشد که می‌تواند تا حد بسیار زیادی از بالا رفتن دمای موتور خودرو جلوگیری کند. مقدار این مایع باید همواره در سطح معینی قرار داشته باشد اما ممکن است در برخی موارد فاکتور های گوناگون روی سطح آب رادیاتور تاثیرگذار باشند و روند خنک‌ سازی موتور خودروی شما را تحت تاثیر قرار دهند. بیایید به بررسی این فاکتور ها بپردازیم. 

بررسی کامل دلایل کم شدن آب رادیاتور

سوراخ شدن بدنه اصلی رادیاتور خودرو

یکی از شایع‌ترین دلایلی که ممکن است به کم شدن آب رادیاتور خودرو منجر شود، سوراخ شدن رادیاتور است. فاکتور هایی مانند برخورد اشیاء تیز به رادیاتور، شکستن پروانه فن، فرسودگی رادیاتور، جوش آوردن ماشین، استفاده از ضد یخ های بی‌کیفیت، تصادفات و … جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که می‌توانند باعث سوراخ شدن رادیاتور شما شوند. هنگامی ‌که متوجه شدید سطح آب رادیاتور خودروی شما کم شده و شاهد نشتی بودید، می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه مشکل موجود را به‌ طور کامل برطرف کنید. 

عدم آب‌بندی قطعات مختلف رادیاتور خودرو

 از دیگر دلایلی که ممکن است باعث کم شدن آب رادیاتور خودروشود، شل شدن بست ‌ها و شیلنگ ‌ها می‌باشد. بست های موجود می‌توانند قطعات مختلف سیستم خنک کننده ماشین را به یکدیگر متصل کنند. شل بودن هر کدام از این بست ها می‌تواند به نشتی آب رادیاتور و در ادامه کم شدن آب رادیاتور خودرو منجر شود. قاعدتاً شما می‌توانید با سفت کردن این بست ها، مشکل موجود را به‌ طور کامل حل کنید. 

نمایندگی تعمیرات ماشین وارداتی

وجود ایراد در ترموستات 

ترموستات یکی از بخش‌ های تاثیرگذار در سیستم خنک ‌کننده خودرو می‌باشد. معمولاً ترموستات با بررسی دمای موتور، دستور باز و بسته شدن ورودی آب را صادر می‌کند تا بتواند دمای موتور را در یک بازه خاص نگه ‌دارد. وجود ایراد در این بخش از سیستم خنک‌ کننده، می‌تواند منجر به کم شدن آب رادیاتور خودرو شود. به‌ هر حال بعد از گذشت مدت زمانی، ممکن است که ترموستات خودرو ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد خودش را از دست بدهد و دچار فرسودگی شود. در این شرایط شما می‌توانید با تعویض ترموستات یا تعمیر آن، مشکل موجود را برطرف سازید. 

خرابی متعلقات بخاری 

بخاری خودرو یکی از بخش‌ های مهم در خودرو ها می‌باشد. وجود خرابی در

سیستم بخاری خودرو می‌تواند از دیگر دلایل کم شدن آب رادیاتور خودرو باشد.

برای مثال پوسیدگی لوله‌ های رابط بین رادیاتور و بخاری جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند

که می‌توانند باعث کم شدن آب رادیاتور شوند. 

دلایل کم شدن آب رادیاتور

تعمیرگاه خودرو در تهران

جمع‌بندی 

فرقی نمی‌کند که دلیل کم شدن آب رادیاتور خودرو چیست، اگر شما متوجه شدید

که به هر دلیلی آب رادیاتور خودروی شما کم شده، باید در سریع‌ترین

زمان ممکن برای برطرف کردن مشکل موجود اقدام کنید. به این موضوع توجه داشته باشید

که شاید در دید اول کم شدن آب رادیاتور خودرو زیاد مهم نباشد، اما در طولانی‌

مدت این اتفاق می‌تواند آسیب ‌های جدی را به خودروی شما وارد کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *