• مهندس حامد رضایی 09120996450

    ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 6 بعدظهر ساعت تماس 8 تا 6

  •  

    شرق تهران / تهرانپارس/ جاده دماوند به سمت حکیمیه / بلوار بابائیان / خیابان پنجم شیدایی کوچه 7 شمالی پلاک 10 فقط دو تا تعمیرگاه رو به روی هم میباشد سوال کنید اشتباه نرید

دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو چیست

Blog Images
دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو چیست

دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو چیست

نسل اولیه خودرو ها، محصولات کاملاً مکانیکی بودند که تقریباً در آن ‌ها هیچ‌ گونه قطعه کامپیوتری نصب نشده بود. اما با پیشرفت ‌های صورت ‌گرفته در فناوری ‌های گوناگون، خودرو سازان تلاش کردند تا با اضافه کردن قطعات مختلف، روند استفاده از خودرو را بهبود ببخشند‌ تنها راه ارتباطی خودرو ها با ما انسان ‌ها، همین قطعات کامپیوتری هستند. برای مثال در برخی موارد اگر ایرادی در خودروی شما وجود داشته باشد قطعه کامپیوتری خودرو سعی می‌کند با چراغ چک این ایراد را به شما اطلاع دهد‌. پس روشن شدن چراغ چک خودرو، به ‌معنای وجود ایراد در بخش ‌های گوناگون خودروی شما می‌باشد. 

هنگامی‌ که شما متوجه روشن شدن چراغ چک خودرو شدید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ دنبال ایراد موجود بگردید تا بتوانید با برطرف کردن آن ایراد، از به وجود آمدن مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کنید. موارد گوناگون و متنوعی ممکن است که در روشن شدن چراغ چک خودرو تأثیرگذار باشند. به همین دلیل ما در ادامه این محتوا تلاش داریم تا برای شما برخی از شایع‌ترین عوامل تأثیرگذار در این زمینه را نام ببریم. با دانستن این عوامل، شما می‌توانید بهتر خودروی خود را بشناسید و با اقدامات هوشمندانه، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید. 

دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

بررسی دلایل شایع روشن شدن چراغ چک خودرو 

شناخت دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو می‌تواند تخصص شما را در زمینه استفاده از خودرو بهبود ببخشد. همین فاکتور می‌تواند به شما کمک کند تا در مواقع حساس، تصمیمات بهتری اتخاذ کنید و به ‌طور کلی بیشتر مراقب خودروی خود باشید. اجازه دهید با هم بیشتر در رابطه با این دلایل صحبت کنیم. 

خرابی سنسور اکسیژن 

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو، ‌وجود ایراد و خرابی در سنسور اکسیژن می‌باشد. سنسور اکسیژن وظیفه بررسی اطلاعات مصرفی سوخت را بر عهده دارد و تعیین می‌کند که با توجه به میزان گاز های خروجی، چه مقدار سوخت باید در هر احتراق به موتور برسد. وجود ایراد در خود سنسور اکسیژن معمولاً با هزینه ‌های بسیار پایینی رفع می‌شود. اما اگر این خرابی در سریع‌ترین زمان ممکن بر طرف نشود، ممکن است که قطعات بیشتری از خودروی شما مانند کاتالیزور دچار ایراد شوند. علاوه‌ بر این موضوع، خرابی سنسور اکسیژن ممکن است که مصرف سوخت را نیز در برخی موارد تا 40 درصد افزایش دهد. 

بسته نشدن درب باک خودرو 

از دیگر مواردی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود، باز ماندن درب باک خودرو می‌باشد. اگر شما درب باک خودرو را باز گذاشته باشید یا به واسطه وجود جسم خارجی یا شکستگی درب باک به ‌خوبی بسته نشود، چراغ چک خودرو روشن می‌شود. خود شما میتوانید این شکل را به راحتی برطرف کنید.

وجود ایراد در شمع ها و وایر ها از دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو 

شمع ها وظیفه مهمی در خودروی شما بر عهده دارند و با استارت زدن و هدایت جریان برق، می‌توانند روند احتراق را در خودروی شما شروع کنند. اگر در شمع‌ ها و وایر های خودروی شما ایرادی وجود داشته باشد، ممکن است که قطعه کامپیوتری خودرو با روشن شدن چراغ چک خودرو آن را به شما اطلاع دهد. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر می‌دانید روشن شدن چراغ چک خودرو به دلیل خرابی شمع‌ ها وایر ها می‌باشد، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن برای برطرف کردن آن مشکل اقدام آن کنید. 

بهترین مکانیک ماشین خارجی

روشن شدن چراغ چک خودرو

وجود ایراد در باتری 

دلیل دیگر روشن شدن چراغ چک خودرو، وجود ایراد در باتری می‌باشد. باتری ممکن است که به دلایل گوناگونی دچار ایراد شود. اما  مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرد، تمام شدن عمر باتری است. در این شرایط شما می‌توانید با تعویض باتری مشکل موجود در خودروی خود را برطرف کنید. 

خرابی ترموستات 

ترموستات معمولاً به‌ عنوان خنک کننده خودرو شناخته می‌شود. پس خرابی

این قطعه می‌تواند به روشن شدن چراغ چک خودروشود. اگر ترموستات خودروی شما دچار مشکل شده باشد،

دمای قطعات موتور بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

شما می‌توانید با تعویض کردن به‌ موقع مایع ترموستات، از به وجود آمدن مشکلات شدیدتر جلوگیری کنید.

تعمیرگاه ماشین در تهران

وجود ایراد در انژکتور بنزین 

انژکتور بنزین خودرو با پاشش سوخت روند احتراق را بهبود می‌بخشد.

وجود ایراد در انژکتور ممکن است که از دیگر دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو باشد.

مسدود شدن سوزن‌ های پاشش انژکتور یکی از شایع‌ترین دلایلی است که ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک شود. 

ایراد در مبدل کاتالیست از دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو 

مبدل کاتالیست قطعه‌ای است که تلاش می‌کند تا با برخی واکنش ‌های شیمیایی

میزان آلایندگی خودرو را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. معمولاً در خودرو های

نسبتاً قدیمی که عمر کاتالیست آن‌ ها به پایان رسیده، ممکن است که روشن نشدن 

روشن شدن چراغ چک خودرو به دلیل وجود ایراد یا فرسوده شدن این قطعه باشد. 

نصب نادرست دزدگیر 

عدم نصب درست دزدگیر از دیگر عواملی است که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود.

اگر دزدگیر به ‌درستی و توسط افراد حرفه‌ای نصب نشود، ممکن است که در روند

کار خودرو اختلال ایجاد کنند و سیستم برق خودرو را تحت تأثیر قرار دهد.

شما می‌توانید با برطرف کردن ایراد در نحوه نصب، از روشن ماندن چراغ چک جلوگیری کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *